Check the 550NM version from Gedore, you can get them for about 300€, and its a reliable brand.
Beiträge von sebi
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If you are looking for cheaper one, then no. There are available from Tarox, but not road legal. https://www.at-rs.de/shop
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Ich hatte mal EBC drin, war ne Katastrophe. Jetzt wieder Pagid RS15, die fressen wahrscheinlich bischen Bremsscheiben, aber ich fahr eh nicht viel momentan.
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Am Zündschloß müsste ein kleiner Knopf zum entriegeln des Schlüssel bei leeerer Batterie sein, musst mit nem Kugelschreiber oder so drücken.
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Drexler recommends Ravenol oil. I dont like Castrol too, we used it in past and changed to Motul oil then.
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This is a picture from 1.4tsi 90kw engine!!!
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Es gibt noch keine Preise, aber ich vermute der wird auch teuer werden.
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Kommt wohl demnächst noch eine weitere Alternative zu Forge und WP Kühler... https://www.youtube.com/watch?v=-mhx5esvgbw
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Which software version is it? 0020, 0030, 0040? Maybe it was fixed in newer versions, in version 0030 it seems not to work...
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You need some chiptuning tool to read/write memory from ecu, then you need to find out where is the bit to activate the EOBD communication.
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There are 2 different communication modes:
1) Manufacturer mode -> e.g. for VCDS connecting via address 01
2) EOBD mode -> e.g. VCDS connecting via EOBD button OR used for emission test OR used for some dataloggers OR used for cheap generic diagnostic tool
There are different commands used.
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Hi sebi, on pin 3 and 11 it is Can high and low direc from the Bosch med 9.1 (and dsg if you have that), so vcds can connect to them. it have nothing with KTM they.
i know that some of the KTM you can use the standard pin high/low, to comunicate with vcds.
Problem is not VCDS and pin connection, problem is GENERIC EOBD connection.
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Maybe this bug was fixed in newer software, i dont know. Anyway CDL software is a lot of better then BWA software, too many bugs inside from turbo lag up to hanging gas, etc.
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Generic OBD mode is disabled in early X-Bow, only manufacturer diagnosis is active, VCDS use manufacturer mode. Connect VCDS and try to connect to engine address 01 first. Then try OBD-II / EOBD connection from startscreen. If only generic connection fails it´s 100% not a wiring problem.
The function needs to be enabled in ecu software using chiptuning tools. It´s not possible to enable EOBD with VCDS.
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Nein geht nicht mit normalen Diagnosetools, das muss wirlich im Steuergerät umprogrammiert werden. Ist dein Steuergerät noch Serie oder wurde schon was dran gemacht? Am einfachsten wäre es das Ganze von einem Chiptuner machen zu lassen...
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Beim 1.8T gab es geschmiedet und gegossene Wellen. Beim 2.0TFSI bin ich mir nicht sicher, aber wie gesagt im Sauger war bestimmt ne günstige drin. BWA, BHZ, CDL, usw müssten alle gleich sein.
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Für 1600€ bekommst du ne geschmiedete Tuning Kurbelwelle. Bei 400PS aber eigentlich nicht nötig. Wenn du ne gebrauchte kauftst pass auf das du keine vom 150PS Saugmotor nimmst....
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Der Beitrag ist 10 Jahre alt
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2500€ für das 20 Jahre alte abgewrackte Ding?!
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Aber einen Einachs-Blech-Hänger mit einer "höhergelegten" Ladefläche würde ich mir nicht antun. Ich glaube das fährt nicht wirklich schön geradeaus...